Odborná lékařská on-line poradna

Na Vaše osobní dotazy, týkající se prevence, onemocnění a léčení nádorových onemocnění prsu, Vám odpoví naši přední odborníci v oboru. Svůj dotaz můžete položit i anonymně pod přezdívkou. Vzhledem k posouzení diagnózy je nutné uvést Váš věk. Odpověď na dotaz Vám přijde e-mailem a pokud budete chtít pomoci i jiným v podobné situaci, můžete souhlasit s uveřejněním Vašeho dotazu a odpovědi na webu.


Všechny položky označené hvězdičkou * jsou povinné a je nutné je vyplnit.

Kategorie dotazů:

DiagnózaGenetikaLéčbaLymfedémOstatníPo léčběPrevenceRekonstrukce prsuVedlejší účinky
všechny kategorie


Lékaři, kteří odpovídají na vaše dotazy:

MUDr. Alena Bílková, Ph.D.

mamodiagnostika a prevence

MUDr. Halka Bitmanová

mamodiagnostika a prevence

doc. MUDr. Lenka Foretová, Ph.D.

genetika

MUDr. Karolína Hovorková

klinická onkologie

MUDr. Petra Hrabětová

klinická onkologie

MUDr. Renata Koževnikovová

klinická onkologie, lymfologie, paliativní medicína

doc. MUDr. Aleš Nejedlý

plastická chirurgie

MUDr. Václav Pecha

onkologická chirurgie

Vaše dotazy:

Léčba

Ivana D. | 10.12.2019 | dotaz č. 1774
Dobrý den, byl mi diagnostikován mucinózní karcinom prsu, který je prý v mém věku vzácný a má dobrou prognózu. Podstoupila jsem celkovou mastektomii prsu (nádor 4 cm, malé prso) a nyní mě prý čeká nejspíš chemoterapie a hormonální léčba. Uzliny byly čisté, takže teoreticky už je nemoc pryč. Bojím se vedlejších účinků další léčby (těch dlouhodobých) a také bychom chtěli ještě dítě (jedno dvouleté už mám). Je další léčba opravdu nutná? A je těhotenství hodně rizikové? Děkuji za váš odborný názor.

Přeji hezký den. Jestli je další léčba opravdu nutná, na to nemám dostatek informací. Ale pokud se týká otěhotnění po případné chemoterapii, nemusí být problém. Určitě na to upozorněte svého ošetřujícího onkologa, protože po dobu cht. se současně může podávat tzv. Zoladex, který utlumí hormon. aktivitu po dobu léčby a je potom větší šance na otěhotnění. Jinak na našem pracovišti máme mnoho zdravých miminek i po prodělané chemoterapii.

MUDr. Petra Hrabětová


Diagnóza

Roman | 10.12.2019 | dotaz č. 1773
Dobrý den. V prsu nad bradavkou si mi udělala bulka která je bolestivá. Můžete mi poradit co to může být? Děkuji.

Dobrý den, nepíšete ,zda neužíváte trvale nějaké léky např. na tlak, nebo při astmatu eventuálně zda neberete nějaké hormony.To vše může být příčinou vytvoření mléčné žlázy i u mužů. Není to nic neobvyklého, i u mužů se muže mléčná žláza v malé množství vytvořit. Nicméně doporučuji zajít k praktickému lékaři a poradit se . Měl by Vás poslat na sonografické vyšetření ,aby se vyloučili nějaké závažnější změny. S pozdravem

MUDr. Halka Bitmanová


Diagnóza

Nikola | 07.12.2019 | dotaz č. 1769
Dobrý den,chci se zeptat lékař mi našel na prsu na spodní časti bulku 1cm. Poslal mě na sono kde mi lékař do zprávy napsal oboustranně žlaznata struktura bohatá,echogenni, juvenilni a jemně dorsální stíny. Benigně vyhlížející uzliny obou axil. Řekl že mam počkat co se časem bude dít. A teď na pohmat mě hrozně bolí a píchá. Jen rukou se dotknou, oblékám bolí. Od kontorly mam měsíc. Nevím co dál čekat jestli se zlepší, jít znovu na kontrolu? Děkuji za každou radu.

Dobrý den! Prsa Vás bolí nejspíše v souvislosti s hormonálními změnami během menstruačního cyklu. Na kontrolu znovu nechoďte, UZ bylo v pořádku. Kupte si Mastodynon, to jsou bylinné kapičky proti bolestivosti prsů, zkuste užívat 2 měsíce. Pak si kupte pupalku dvouletou - kapsle s olejem ze semen této rostliny. MUDr. Alena Bílková

MUDr. Alena Bílková, Ph.D.


Léčba

Jana | 07.12.2019 | dotaz č. 1768
Dobrý den, léčím se s duktá.invaz.karcin NST G2 T2 N0 M0, LuminalA ,ER+, PR+,HER2neu negativ, v sentinel.uzlině metaztáza nepřítomna. Jsem po operaci a v příštích dnech by mělo začít ozařování.Také už jsem dostala hormon.léčbu Tamoxifen. Když jsem si zjišťovala zkušenosti spolupacientek s Tamoxifenem,tak mi vedlejší účinky nahání děs a hrůzu. Chci se zeptat na Váš názor, jestli procento snížení rizika návratu a rozšíření nádoru je natolik výhodné ,že stojí za všechny ty vedlejší účinky Tamoxifenu? A také ,jestli se vedlejší účinky nemohou zhoršit během ozařování a nebylo by lepší začít s Tamoxifenem až po ozařování? Děkuji předem za Váš názor

Dobrý den, jediné co vám mohu doporučit, je neposlouchat ostatní. Bohužel lidé rádi děsí ještě "nezkušené". 90% lidí nemá žádné vedlejší účinky při léčbě tamoxifenem. Co se může vyskytnout jsou občasné návaly (jako bývají v přechodu) a větší pocení. Nic jiného. V každém případě tato léčba snižuje až o 40%!!! riziko návratu nemoci, proto stojí za to tyto většinou minimální obtíže překonat.

MUDr. Karolína Hovorková


Léčba

Dana | 06.12.2019 | dotaz č. 1767
Dobrý den. Nádor v prsu mi je léčen hormonalně lékem Femara + Kisquali. Po 1 měsíci léčby mi poklesly bíle krvinky na 0,8. Dalsí davku Kisquali mi odložili o 14 dní. Hodnota krvinek by měla být min.1, aby se mohlo pokračovat. Nízká hladina b.krvinek znamená pokles imunity. Co mi doporučujete na zvýšení imunity buď stravou nebo doplňky stravy? Moc děkuji.

Přeji hezký den. Na zvýšení stavu bílých krvinek můžete zkusit Pyridoxin tbl. (vit. B6), na imunitu obecně spíš v těchto zimních měsících některý z kvalitních multivitamínů, kde jsou i stopové prvky apod. (např. Centrum,. Geriavit, apod.)

MUDr. Petra Hrabětová


Léčba

Andy | 06.12.2019 | dotaz č. 1766
Dobrý den,chtěla bych se zeptat jaký máte názor na vedlejší účinky tamoxifenu.Az kromě pocení snášímléčbu dobře ale co mě celkem vylekalo po půlroce krevní obraz...nízká hladina bio.krvinek a nějaké toxické zrnění.Nikde jsem to jako vel.cinek nenašla.Nemate s tím zkušenosti,moc děkuji Andrea

Dobrý den, pokud máte nízkou gladinu bílých krvinek a toxické granulace - může to být způsobeno zánětěm (infektem) ne tamoxifenem. Lék takové změny v krvinkách nedělá. Doporučuji poradit se s praktikem či vaším onkologem.

MUDr. Karolína Hovorková


Léčba

Dana | 05.12.2019 | dotaz č. 1764
Dobrý den, po měsíci biologické léčby mi klesla hodnota bílých krvinek a tim pravděpodobně i imunity. Co sama mohu pro jejich zvýšení udělat např.stravou či potrav.doplnkem, abych zvýšila imunitu? Léčbu mi přerušili na 14 dni. Dekuji.

Dobrý den, z vašeho dotazu nevyplývá, jakou biologickou léčbu máte, ani jakou další léčbu máte. To je k zodpovězení dotazu potřebné. Prosím formulujte ještě nový dotaz s tím, jakou veškerou léčbu nyní máte.

MUDr. Karolína Hovorková


Léčba

Vojtěchová | 05.12.2019 | dotaz č. 1763
Jsem po operaci 3tydny a stále mam řezave bolesti v oblasti odebranych obou prsou.a palcivé bolesti paží.Ptam se je to normálni.Cvičím a provádim masaže ale je vse jak přes žiletky.Dekuji

Odebrání obou prsů je velký výkon!!! Necvičte, buďte v klidu, nic nemasírujte. Nejprve se rány musí zhojit, potom je čas na rehabilitaci!!! Proč Vám v 73 letech odebrali oba prsy ??? pecha

MUDr. Václav Pecha


Diagnóza

Martina | 04.12.2019 | dotaz č. 1762
Dobrý den,děkuji za Vaši odpoved(dotaz 1761) Ale jedna se o LEVE prso kde jsem si našla bulku Ozarovane a operovane jsem měla PRAVE. Právě to mě znepokojilo..:-( Dekuji M.

DObrý večer, omlouvám se , špatně jsem si otázku přečetla. Bolestivost prsu není příznakem nádorového oneocnění. Nejspíše se jedná o cystu, což je dutinka vyplněná tekutinou. Není nebezpečná, ale může se objevit během 24 hodin. Takže tam opravdu při ultrazvukovém vyšetření před 14 dny nemusela být. Doporučuji vše probrat s Vaším ošetřujícím lékařem, který Vás jistě při návštěvě vyšetří a doporučí další postup. Ještě jednou se omlouvám za nepřesnost S pozdravem

MUDr. Halka Bitmanová


Diagnóza

Martina | 03.12.2019 | dotaz č. 1761
Dobrý večer,opet se na Vás obracim s prosbou. Jsem po zachovne operaci pravého prsa 1/2019 ,mám za sebou chemoterapii 7/2019 a ozarovani 9/2019.Pro bolest a otok ozarovaneho praveho prsa,jsem byla před 14 dny na ultrazvuku.Dnes večer mě začala bolet bradavka na levém prsu a mám pod ní bolestivou bulku.Myslite že mám jít znova na ultrazvuk?Mohlo by se behem 14 dnu vyskytnout neco noveho?Bojim se při jakékoliv změně na prsou :-( Děkuji za Vaši odpověď M.

Dobrý den, na tento dotaz jsem odpověděla v poradně mamo.cz. Nejspíše se jedná o změny v důsledku ozařování, kdy prs i kůže může po léčbě zduřet, zanitit se. Věřím, ze při poslední. UZ vyšetření by lékaři podezřelý nález zachytili. S pozdravem

MUDr. Halka Bitmanová


12345konec »(stránek: 84)